Er komt heel wat kijken bij de invoering van een nieuw mobiliteitsbeleid. Het vraagt van medewerkers dat zij het nieuwe beleid adopteren en naleven. Het gebeurt echter regelmatig dat werknemers afwijken van de gemaakte afspraken. Om onnodige kosten te voorkomen, is het belangrijk om hier als werkgever zicht op te hebben. Vanuit finance weet jij dat er al genoeg financiële administratie is. Een mobiliteitsoplossing zou de druk hierop niet nog meer moeten verhogen. Daarom helpt Shuttel om grip op kosten te houden.
Shuttel helpt jouw organisatie bij de implementatie van een op maat gemaakt mobiliteitsbeleid. Maar daar blijft het niet bij. We begrijpen de uitdagingen van finance en dat het beleid rekening moet houden met het budget. Daarom bieden we veel mogelijkheden om het budget te monitoren en te voorkomen dat er onnodige mobiliteitskosten worden gemaakt. Met Shuttel beheers je het budget.
Met Shuttel kun je erop rekenen dat de kosten voor mobiliteit eenvoudig te beheren zijn, zonder te veel extra druk op de financiële administratie. We helpen niet alleen medewerkers aan flexibele mobiliteit, maar zijn er ook voor finance op de volgende manieren:
Selecteer een blok
Wanneer er een nieuw mobiliteitsbeleid wordt geïmplementeerd, zorgt Shuttel voor een duidelijke onboarding van medewerkers. Dit draagt eraan bij dat medewerkers het beleid goed naleven en zo onnodige kosten worden voorkomen.
Shuttel past effectieve methoden toe om te verifiëren of medewerkers rechtmatig reizen of vergoedingen aanvragen. Hierdoor kun je als finance de kosten effectief in de hand houden.
Medewerkers kunnen makkelijk zelf hun ritten met eigen vervoer en thuiswerkdagen registreren. Shuttel verwerkt alle transacties en zorgt voor een automatische verwerking van de vergoedingen in het salarisbestand dat aan het payrollsysteem is gekoppeld.
Met ons onboardingtraject begeleiden we medewerkers stap voor stap. Via doelgerichte onboarding communicatie vertrekken we de nodige informatie in elke fase. Van het maken van de eerste reis tot het afhandelen van de administratie. We zorgen ervoor dat alle essentiële stappen behandeld worden om medewerkers vlot op weg te helpen. Zo zijn de afspraken voor iedereen duidelijk en worden onnodige kosten zo veel mogelijk voorkomen.
Vanuit finance wil je natuurlijk grip houden op de reiskosten. Shuttel helpt je hierbij. We bieden verschillende mogelijkheden om reisgedrag te controleren:
Wel zo makkelijk. Bij Shuttel krijg je alle mobiliteitskosten overzichtelijk op één factuur voor een eenvoudige financiële administratie. De abonnementsfee en gebruikskosten zijn gegroepeerd per kostenplaats.
Met meer dan 10 jaar ervaring in mobiliteit en een klantenbestand van 125+ bedrijven, weten wij precies wat er speelt en wat finance nodig heeft om ervoor te zorgen dat de mobiliteit goed geregeld is. Ruim 250.000 gebruikers reizen dagelijks met Shuttel naar hun werk of zakelijke afspraak.
Neem vrijblijvend contact op met één van onze ervaren mobiliteitsadviseurs.
Bij Shuttel begrijpen we dat je vanuit finance graag grip op kosten wil houden. Wij bieden dan ook diverse methoden om te controleren of gemaakte kosten en aangevraagde vergoedingen wel terecht zijn. Denk hierbij aan een approval flow voor declaraties, het verplicht toekennen van een reismotief en steekproeven op reisgedrag. Deze tools helpen om ervoor te zorgen dat vergoedingen altijd in lijn zijn met het mobiliteitsbeleid en -budget.
Shuttel bundelt de kosten in één overzichtelijke factuur die zowel abonnementskosten als gebruikskosten per kostenplaats weergeeft. Dit maakt de zakelijke administratie eenvoudiger en biedt directe aansluiting op finance.
Shuttel biedt meerdere mogelijkheden om inzicht te krijgen in het reisgedrag van medewerkers en de bijbehorende reiskosten. Denk hierbij aan excessenrapportages en goedkeuringsflows voor declaraties. Met duidelijke monitoring en een compleet dashboard houden we het budget voor mobiliteit eenvoudig beheersbaar.