Je hebt een laadpaal aangevraagd bij Shuttel of denkt erover na om een laadpaal aan huis te installeren, maar wat zijn de vervolgstappen? Hieronder leggen we je graag uit waar je rekening mee dient te houden en wat je kunt verwachten tijdens de plaatsing en installatie van je laadpaal.
Belangrijk voor de installatie plaatsvindt
Tijdens je laadpaalaanvraag brengen we middels een schouwing je unieke situatie in kaart zodat we naar wens een laadpaal kunnen plaatsen. Zodra je akkoord geeft op de offerte ontvang je van ons een e-mail met een aantal aanvullende vragen. Deze informatie hebben we nodig om ervoor te zorgen dat je laadpaal na installatie up and running is, zoals:
- De uitvraag voor de automatische thuisverrekening. Dit geef je vooraf aan met het juiste energietarief en dient tijdens de installatie bekend te zijn bij ons. Is dat niet het geval? Dan kunnen wij je laadsessies helaas niet verrekenen, ook niet met terugwerkende kracht.
- Het doorgeven van je laadpaalnummer. Dit is essentieel voor het gereed maken van de laadpaal voor installatie. Maak daarom een foto van het serienummer van de laadpaal en stuur deze naar ons door. Het serienummer vind je op een sticker onderaan jouw laadpaal of op het etiket aan de buitenkant van de doos. Het serienummer begint met ACE.
Inplannen van de laadpaal installatie
Nadat je akkoord hebt gegeven op de offerte, wordt je door onze installatiepartner Alva Charging gebeld om een afspraak in te plannen voor de installatie van je laadpaal. We nemen aan de telefoon nog een aantal details met je door zodat we zeker weten dat de dag zorgeloos verloopt. Na het inplannen van de afspraak ontvang je van ons een bevestiging van de afspraak.
Heb je gekozen voor een fysieke schouwing? Dan komt Alva Charging bij je langs om de situatie in kaart te brengen. Dit gebeurt standaard wanneer je aanvraag een complexe laadpaal installatie of laadplein betreft.
Week voor de installatie van je thuislaadpaal
In de week voor de installatie zorgen we ervoor dat de laadpaal en eventuele accessoires bij je thuis worden afgeleverd. Dit is het moment dat je het laadpaalnummer aan ons kunt doorgeven. Mocht je drie werkdagen voor de installatie nog niks hebben ontvangen, neem dan contact op met onze laadadviseurs.
Je ontvangt een dag voor de installatie nog een reminder van ons per SMS, zodat je weet tussen welke tijden we langskomen. Neem voordat de installatie plaatsvindt ook nog de bevestigingsmail door zodat je weet wat je kunt verwachten.
Wil je jouw afspraak toch verplaatsen? Dit kun je uiterlijk binnen 72 uur doen door contact op te nemen met one installatiepartner Alva Charging via het nummer in je bevestigingsmail.
Plaatsing en installatie van je laadpaal
En dan breekt de dag aan: we gaan je laadpaal aan huis installeren. Zorg, voordat de installateur aanklopt, dat je het volgende hebt geregeld:
- Meterkast toegankelijk maken: Zorg ervoor dat de meterkast leeg en goed toegankelijk is, zodat de installateur de werkzaamheden zorgvuldig en veilig kan uitvoeren.
- Kruipruimte of kelder klaarmaken: Houd er rekening mee dat er geen water in de kruipruimte of kelder mag staan. Dit water dient voor aanvang van de installatie verwijderd te zijn.
Zo kan de installateur gelijk aan de slag met de installatie van je laadpaal volgens de afgesproken wensen.
Houdt er verder rekening mee dat er iemand van 18 jaar of ouder aanwezig dient te zijn tijdens de afspraak. En dat tijdens de werkzaamheden de stroom eraf zal gaan. Dit duurt gemiddeld zo’n 30 minuten. Zodra wij klaar zijn, wordt de stroom weer ingeschakeld. Tevens controleert de installateur of de laadpaal naar wens is geïnstalleerd.
Zorgeloos laden met de thuislaadpaal
Na de installatie kun je meteen beginnen met zorgeloos thuisladen. Om maximaal gebruik te maken van je laadoplossing, dien je het volgende te doen:
- Je Shuttel account aanmaken. Hierin vind je jouw facturen, laadsessies en geschiedenis terug. Ook kun je jouw thuislaadpaal beheren. Met je account log je in op Mijn Shuttel-omgeving en in de app.
- Wat ons brengt tot de Shuttel app downloaden. Zo heb je altijd toegang tot je laadpaal en -gegevens.
- Energietarief beheren. Veranderd je energietarief? Je kunt dit eenvoudig aanpassen in je account. Het nieuwe tarief geldt gelijk voor de nieuwe laadsessies.
- Solar charging instellen. Wanneer je laadpaal hebt laten aanleggen met solar charging, kun je via de app dit instellen.
- Gastgebruik toestaan. Naast zelf laden aan je laadpaal, kun je ook bezoek aan je laadpaal laten laden. De toegang en het tarief stel je geheel zelf in, in je Shuttel account.
Service & onderhoud
Heb je toch vragen over jouw laadoplossing? Of heb je hulp nodig? Bij Shuttel ontzorgen we je ook na de installatie. Onze laadadviseurs staan klaar om je verder te helpen op werkdagen tussen 08.00 – 18.00 uur via chat, e-mail en telefonisch. Tevens heb je 24/7 toegang tot onze support website, waar je alles kunt vinden over het instellen van je laadpaal, laaddruppel en de meest voorkomende problemen met oplossingen.
Heb je nog geen laadpaal aan huis?
Bij Shuttel helpen we je met het realiseren van een exclusief laadpunt aan huis waarmee je niet alleen zorgeloos kunt laden maar ook klaar bent om toekomstbestendig te laden. Win advies in bij onze laadadviseurs of stel gelijk je laadpaal samen in onze configurator. Liever een laadpaal bij een dealership in de jouw buurt aanvragen? Dat kan bij een van onze aangesloten dealers →