Overzicht

Shuttel en Driessen Autogroep slaan handen ineen

Artikel 6 januari 2021 Leesduur: 0 - 1 minuten

De verandering in mobiliteitsbehoefte van veel Nederlanders is door de coronacrisis in een stroomversnelling geraakt. Werkgevers willen hun medewerkers meer mogelijkheden bieden om veilig en flexibel te reizen van en naar hun werk. En nu thuiswerken langzaamaan het nieuwe normaal wordt, vraagt dit om flexibele reisopties, thuiswerkvergoedingen en een ander mobiliteitsbeleid. Om werkend Nederland deze veranderingen te laten omarmen gaat Driessen Autogroep de samenwerking aan met mobiliteitsaanbieder Shuttel.

Veranderende mobiliteitsbehoefte

Sinds het uitbreken van de coronacrisis in Nederland, is thuiswerken de nieuwe norm. Een groot deel van het land werkt voornamelijk vanuit huis. Die toename in thuiswerken betekent vanzelfsprekend niet dat werknemers nooit meer naar hun werk reizen of dat zij geen zakelijke ritten meer maken. Ze zullen dit echter minder frequent en onregelmatiger doen, wat van werkgevers om een flexibeler inrichting van hun mobiliteitsbeleid vraagt. Naast de overduidelijke stijging van het aantal mensen dat thuiswerkt, kunnen thuiswerkers niet altijd meer rekenen op een gegarandeerde reiskostenvergoeding.

Vanaf 1 januari 2021 is de ‘oude’ wet- en regelgeving rondom reiskostenvergoedingen weer van kracht, waardoor veel bedrijven besluiten te stoppen met hun vaste vergoedingen. De wet is immers niet ingericht op de veranderde mobiliteitssituatie.Hierdoor is er in toenemende mate aandacht voor flexibeler reizen. Zeker als dit in lijn ligt met de maatschappelijke tendens ‘groener’ onderweg te zijn.

Logische samenwerking

Directeur François Driessen van Driessen Autogroep: “We zien een sterk toenemende vraag naar aanvullende mobiliteitsopties die ingezet kunnen worden naast het gebruik van een (lease)auto. Om te kunnen voldoen deze veranderende behoefte, bieden we onze klanten de mogelijkheid om, naast gebruik van een auto, ook gebruik te kunnen maken van de alles-in-één mobiliteitskaart van Shuttel".

Dit geeft de klanten van Driessen Autogroep toegang tot alle vormen van vervoer: trein, bus, tram, metro, (deel)auto, taxi en/of fiets, inclusief bijbehorende diensten zoals parkeren, tanken en e-laden. Daarnaast is het met Shuttel mogelijk om de administratie rondom reiskosten en reiskostenvergoedingen helemaal te laten organiseren. Hierdoor neemt de administratieve last voor de werkgever aanmerkelijk af.

Over Driessen Autogroep

De Driessen Autogroep vormt een sterke bundeling van dienstverlening in de automobielsector. De groep behoort tot de landelijke top grotere autoconcerns. Mobiliteitsoplossingen op maat, compleet ontzorgt, van A tot Z. Innovatief, vooruitstrevend en onderscheidend. Het familiebedrijf, met 310 medewerkers in dienst, vertegenwoordigt acht officiële dealerschappen: Alfa Romeo, Citroën, DS, Maserati, Mitsubishi, Opel, Suzuki en Toyota. Daarnaast is Driessen Autogroep erkend reparateur van Cadillac, Chevrolet, Corvette, Hummer en Saab.

De Driessen Autogroep verzorgt zowel de verkoop van nieuwe auto’s en occasions als ook het onderhoud en reparatie van auto’s. Tevens maken het erkende schadeherstelbedrijf Driessen Autoschade, Driessen Autoverhuur en de universele leasemaatschappij Driessen Autolease deel uit van de Driessen Autogroep.